top of page
  • Lode Van Hove

Reactie: Ellen De Munck over "Harry Potter: A forbidden forest experience"


Dag Ellen,


Wat een speciale ervaring heb je hier omschreven! Je nam me volledig mee in jouw ervaringen. Door middel van alle foto's en filmpjes gaf je mij een heel goed beeld over deze culturele belevenis en zat ik er precies even zelf in.


Je omschrijft alles stap voor stap en neemt de lezer zo mee in je hele wandeltocht. De bijgevoegde foto's en filmpjes zijn heel leuk! Je hebt ook nagedacht over een toepassing in de klaspraktijk, wat goed en interessant kan zijn. De Harry Potterboeken zijn heel bekend bij jongeren. Ze kennen ook de films ongetwijfeld en zullen daar misschien al sneller naar grijpen. Een vergelijking maken tussen het boek en de film kan interessant zijn voor leerlingen. Zo leren leerlingen bijvoorbeeld dat niet alle passages hetzelfde zijn in het boek en de film. Ik denk meteen terug aan de vergelijking die wij deden met het boek 'Wij' van Elvis Peeters.


Soms had ik wel wat moeite met enkele lange zinsconstructies. Probeer hier misschien op te letten, want dit maakt je tekst minder vlot leesbaar. Soms ontbrak de komma tussen twee vervoegde werkwoorden. Dit kan ervoor zorgen dat iets langere zinnen duidelijker worden.


Ik heb nog enkele kleine verbeterpuntjes voor jouw blogbericht op een rijtje gezet:


  • Ik merkte op dat je soms enkele letters vergeet (vb. zelf-s de toiletten...) of een -e toevoegt waar het niet nodig is (vb. Een kleine pleintje --> Een klein pleintje). Dit zullen kleine typefoutjes geweest zijn.


  • Harry Potterfilms en Harry Potterboeken kan aan elkaar geschreven worden als een samenstelling. Op zich veroorzaakt dit geen leesverwarring.


  • Bij het woord 'scène' mag je een accent plaatsen, want je verwijst naar een passage uit de film. Het woord heeft namelijk twee verschillende betekenissen met en zonder accent.


Met deze tips kan je jouw blogbericht nog verbeteren. Hopelijk kan je hiermee verder.


Groetjes,


Lode



2 weergaven0 opmerkingen

Comentarios


bottom of page