top of page
  • Lode Van Hove

Reactie: Hilde Matheve over Beringen mijn

Bijgewerkt op: 28 feb. 2022

Dag Hilde


Ik ben zelf ook al naar het mijnmuseum in Beringen geweest voor een schooluitstap. Ik vond het museum toen ook heel interessant en leerrijk. Terwijl ik je blogbericht las, dacht ik even terug aan die schooluitstap. Het is mooi om te zien hoe goed alles bewaard is gebleven. Wij koppelden ons bezoek aan de film 'Marina' van Stijn Coninx omdat die zich afspeelt in Beringen en de mijn. We hadden toen ook een wandeling gemaakt naar enkele bekende plaatsen vanuit de film. Daarna waren we nog voor godsdienst een moskee gaan bezoeken om kennis te maken met een andere religie.


Zoals je vertelde in je blogbericht is het inderdaad een uitgelezen plek om leerlingen mee naartoe te nemen omdat het museum zeker de moeite waard is en de locatie enorm mooi bewaard is gebleven. Leerlingen ontdekken het beeld van vroeger en nu en hoe het eraan toe ging in de mijn. Zo kunnen ze er een beter beeld van vormen. Het is een ideale schooluitstap.


Ik vind dat je een heel aangename manier van schrijven hebt. Je blogbericht is goed onderbouwd en je hebt een mooie onderverdeling gemaakt in alinea's. Dat zorgt ervoor dat de tekst heel aangenaam en vlot leest. Het is een heel tof blogbericht door al de afbeeldingen, weetjes en de diepgang die je erin verwerkt hebt. In mijn ogen een ideaal blogbericht!


Groetjes

Lode



6 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page