top of page
  • Lode Van Hove

Reactie: Joni Van Echelpoel over 7 tips om te voorkomen dat je vragen standaard zijn


Dag Joni


In jouw blogbericht zitten enkele hele goede tips. Ik merk bij mezelf op dat ik nog kan bijleren van deze tips. Er zitten ook enkele tips bij die ik zelf in mijn afgelopen stage heb toegepast. Zo heb ik mijn leerlingen een vraag gesteld over de betrouwbaarheid van een artikel (tip 7). Dit vergeten leerlingen heel vaak. Op deze manier laat je de leerlingen inzien dat niet elke bron zomaar te vertrouwen is. Daarnaast heb ik ook tip 1 toegepast. Ik heb namelijk nieuwsgierigheid opgewekt voor het lezen van een tekst. Dit werkt echt heel goed en hierdoor blijven je leerlingen heel gefocust omdat ze benieuwd zijn!


Tip 2 is ook een heel belangrijke tip. Leerlingen vinden het vaak heel moeilijk om de essentie samen te vatten. Daarom leren ze net bij het vak Nederlands om samenvattingen te maken op verschillende manieren. Dit is al een heel goede manier om de leerlingen op weg te helpen.


Ik vind dat je blogbericht heel makkelijk leest. Af en toe zaten er wel enkele lange zinnen bij. Misschien had je hier en daar een komma kunnen tussen plaatsen, zodat je ook ergens een pauze laat in je zinnen. Ik merkte op bij tip 2 dat je 'opzoek' in losse woorden moet schrijven. Opzoek is een werkwoordvorm.


Ik ben echt wijzer geworden na het lezen van je blogbericht. Deze tips ga ik zeker meenemen naar mijn volgende stageperioden. Ze zijn echt heel nuttig!


Groetjes

Lode


6 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page